Everyone Loves Selena Gomez

Alla inlägg under september 2013

Av Everyone Loves Selena Gomez - 25 september 2013 21:15

Tycker du om att spela lite mer tuffa typer av kvinnor?

Det är kul att komma ut ur din komfort zon and störa folks förväntningar. Jag är ganska tillbakadragen i verkligheten så folk förväntar sig inte att jag ska vara aggressiv och tuff. Därför att det bra när jag får spela lite mer galna eller lite mer tuffa karaktärer för att då får publiken se att jag kan förvandla mig till olika sorters karaktärer och inte motsvarar en speciell typ.

Jag tror att folk förstår det. Dom har sett Spring Breakers… och uppenbarligen ser dem vem jag egentligen är och att jag kan spela någon helt annorlunda. Jag vill kunna spela dramatisk och romantisk och så många olika roller jag kan inom dem kommande åren.


Mycket av filmen är inspelad på natten och runt Sofia, Bulgarien. Hur var det att jobba i den delen av världen?

Det var ganska vilt. Väldigt atmosfäriskt och främmande. Att jobba i ett otroligt annorlunda ställe som Bulgarien hjälpte mig att komma in i karaktären och hjälpte mig att komma in i den tuffare attityden jag var tvungen att ha. Vi alla kände att vi var en del av en väldigt lynnig inställning och miljö.


Hur var det att spela in på nätterna i så lång period. Var det tröttsamt?

Det sliter på dig. Jag kände att jag var trött hela tiden och du vet hur vi tjejer kan bli om vi inte får vår sömn! (Skratt) Vissa nätter satt jag och Ethan i bilden i timmar och ännu timmer och det var de gångerna då jag började slumra och Ethan var tvungen att peppa upp mig och få upp min energi igen. 


Det är några otroliga bilstunt i filmen. Fick du köra någonting?

Nej. Jag är inte någon bra förare och det var Ethan’s jobb. Under första dagen av inspelningen åkte jag och Ethan till en flygplats där han fick öva på en massa stunts. Det var ganska skräckinjagande i början. Han hade fått lite träning men jag är inte så säker på att han visste vad han gjorde. Han gick ut och gjorde dessa vilda hjulningar och flips och bara körde snabbt. Jag tänkte för mig själv, ”Vi har inte ens börjat filma och jag kommer dö!” (Skrattar)


Kör du mycket när du är i L.A?

Nej, inte speciellt. Jag fick mitt körkort för tre år sedan och jag började med att köra en Ford Escape men jag har aldrig känt att jag är klar som förare. Jag är inte så bekväm i att köra på motorvägen alls och så jag håller mig på stads vägar och även då är jag en långsam och över försiktig förare vilket nog inte är det bästa om man kör i Los Angeles. Folk kör alltid om mig och ger mig konstiga blickar fast än att dom nog känner sig skyldiga ibland om dom känner igen mig! (Skrattar) De tror nog inte deras ögon.


När du var i Bulgarien, var det många fans som följde dig?

Nej, jag kände mig ganska anonym och det var ganska coolt. Ibland kom det fans till platser eller uppsättningar där vi spelade in. Men eftersom vi ofta spelade in på kvällen gjorde det det mycket mer ointressant. Vem skulle vilja gå upp fyra på morgonen bara för att se mig? (Skrattar)


Känner du någon press att vara en idol?

Allt jag kan göra är att vara sann i mig själv och vara så en snäll och omtänksam person jag kan vara. Jag har ingen fasad. Jag är det ni ser och jag ändrar inte min personlighet för att vara cool eller någonting sånt där. Jag är så tacksam att jag har detta liv och karriär. Jag känner mig väldigt trygg i mig själv och vart allt är på väg för mig. Detta är en väldigt bra tid i mitt liv.



Du har klätt upp dig i en massa fantastiska outfits för de senaste premiärerna och andra events. Tycker du om att ha designer kläder?

Det är ganska coolt att få chansen att få bära några av dessa otroliga outfits. Jag håller fortfarande på att hitta min stil men jag brukar gillar saker som är eleganta och sexiga och inte allt för skandalöst. Jag gillar mer enkla färger eller coola mönster.


Brukar du klä upp dig när du går ut på lunch med vänner eller ut och shoppar?

Jag tycker om att känna mig bekväm. Jag är oftast ganska ledig när jag är med vänner eller bara gör vanliga saker som att shoppa eller sitter själv på något café, vilket jag inte får så mycket chans att göra. Jag har ofta säckiga kläder vilket inte är så attraktivt men väldigt bekvämt. När man är van att uppträda och alltid se så bra ut man kan så är det jätte kul att ibland bara vara avslappnad och inte bry sig om hur man ser ut, vilket jag inte egentligen brukar göra ändå.


Varför tror du att du har kunnat njuta av ett ganska smidigt liv och karriär tillskillnad från vissa andra kändisar och artister i din ålder?

Jag har haft en otroligt uppväxt och jag är omringad av väldigt goda och positiva personer som verkligen vill mitt bästa och som alltid sett ut för mig. Jag står också sann för de vänner jag haft i många år. Dom håller mig på jorden och glad. Detta kan vara en förvirrande livsstil om man inte har bra vänner runt om kring en som du kan gå tillbaka till att vara dig själv och inte känna dig som en artist.


Hur svårt är det att hitta en bra kille när du jobbar så mycket och är en så stor kändis själv?

Det är inte så enkelt. Jag är väldigt romantisk och jag vill bli kär på ett väldigt vanligt sätt precis som alla andra. Det skulle vara perfekt om det hände men jag letar inte efter något just nu. Dock skulle jag vara öppen för en bra kille om han kom förbi! (Skrattar)


Artikel: Static Multimedia




Jag har själv översatt denna text själv, så om ni tar något - ge denna blogg credit!

/Filippa

Av Everyone Loves Selena Gomez - 25 september 2013 21:00

 

Skulle ni kunna lägga ut bilder på Selenas hår när hon har plattat? 

Gärna en bild bakifrån och framifrån. Skulle vilja se hur det ser ut (uppklippt) :) 

Svar: Jag vet inte riktigt vilken bild jag ska välja, för det finns så många. Men om du klickar här så kommer du till Google som visar massa bilder på Selenas hår som plattat! 

 

Kram,

Lisa

Av Everyone Loves Selena Gomez - 25 september 2013 13:58

Mitt i denna 56-stop stora turne för hennes Stars Dance album, var Selena Gomez mer än glad att ta en paus och promota hennes nya film, The Getaway. Filmad i Sofia, Bulgarien, denna fartfyllda thrillern innehåller Ethan Hawke som en man, utpressad av en okänd kidnappare(Jon Voight) till att ta order och slutföra diverse uppgifter samtidigt som han flyger fran i en Shelby Super Snake Mustang. Gomez spelar en bilkaper som följer med Hawke's plågade make som de försöker överleva deras svåra prövning och rädda hans fru. 


"Det var en ganska intensiv upplevelse för mig," erkänner Gomez. "Vi spelade karaktärer som konstantivt var rädda och det kan vara tröttsamt att upprätthålla den sortens känsla för nästan en hel film-inspelning. Men det är den sortens jobb jag vill kunna göra och fortsätta pusha migsjälv som en skådespelare. När jag är klar med denna (Stars Dance) turne, vill jag fokusera på skådespelandet för ett tag."


Efter att nyligen ha fyllt 21, är Gomez utan tvekan den mest sansade pop-prisessan i historien. Den stora framgången med hennes Stars Dance abum är inte bara en hyllning till hennes talang som sångerska, utan och hennes välvilliga charm och värdighet som har definerat hennes offentliga personlighet. Till skillnad från Miley Cyrus, som verkar inställd på att bli så trashy och vugär som möjligt, har Gomez tagit den vuxna vägen och ser inte charmen i att chocka hennes fans. 


Selena Gomez: "Jag har aldrig gillat att göra galna saker. Jag är bara en nomal tjej från Texas."


Gomez växte upp i Grand Praire, Texas, döpt efter den döda Mexikanska sångerskan Selena (Quintanilla-Perez). Hennes mor Mandy Cornett, som var blott 16 när hon födde Selena, frånskilde hennes far Ricardo Gomez när hon vara bara 5 år gammal, och snart började hon gå på auditions som en ung flicka, och fick hennes första roll 2001 på den populära barn serien Barney & Friends.


Sedan fick hon en liten roll i filmen Spy Kids 3-D: Game Over (2003) före hon spelade i flera TV-serier, inkluderat Walker - Texas Ranger (2005), The Suite Life of Zack and Cody, and Hannah Montana (som den eleka Mikayla). Hennes stora genombrott kom när hon fick rollen som Alex Russo på den direkt populära tv-serien Wizards of Waverly Place år 2007, som gick på Disney Channel i 6 år och vilket gav henne en massa fans. Hennes mor gifte sig med Brian Teefy år 2007 och går nu under namnet Mandy Teefy och följer med Selena på alla hennes turne datum och andra tillställningar.


Efter slutet av hennes nuvarande världsturne, har Gomez som plan att köpa ett eget hus i L.A samtidigt som hon fortsätter satsa på hennes filmkarriär. Hennes senaste film, Spring Breakers, var en blygsam framgång i dess release tidigare i år.


Selena, hur har du planerat att kominera din sång och film karriär?

Jag är fortfarande i mitten av min världsturne, så det är vad jag fokuserar på just nu. Men efteråt vill jag jobba mer inom film, och se hur långt skådespelandet kommer ta mig. Jag vill pressa migsjälv åt det hållet. Jag älskar jobbet så mycket, och jag känner mig väldigt trygg i det och jag hoppas att det kommer vara en stor del av mitt liv länge.


Hur klarar du dig under påfresteningen av din gigantiska världsture?

Jag hoppas bara att mina ben fortsätter hålla mig uppe, för jag har aldrig förrut i mitt liv dansat så mycket. Jag förstod inte hur mycket ansträning dessa koregraferade dans rutier tar så jag har mycket mer respekt för andra artister som åker på turné. Jag har aldrig varit i så bra form eller lika öm som jag är nu. Mina vader och ben värker helt tiden men det är en del av jobbet. Skådespelande är mycket mer avkopplande än att åka på turné! (Skrattar)


I Getaway, sitter du i princip fast i en bil med Ethan Hawke största delen av filmen. Hur var han att jobba med?

Det var fantastiskt! Ethan var otrolig. Han berättade historier om hans tidigare projekt. Han sa "Oh, jag kommer ihåg när jag var i din ålder och jag gjorde det här och det här." Det var kul! Det är coolt att ha det. Jag kommer ihåg att jag skrev ner en massa antekningar och saker han sa för han är väldigt stödjande och helt klart otroligt talangful. Det var jätte kul.


Hur är Ethan som person?

Han har ett väldigt intresent tankesätt och perspektiv på världen. Han överraskar ständigt dig med obsevationer om livet och han är den typen av person som alltid tänker och reflekterar. Ethan är också en som vill lära känna dig och hur du känner om saker. Medans vi jobbade, frågade han ofta hur jag föreställde mig min karaktär och hur jag närmade mig våra scener tillsammans. Jag uppskattar verkligen det för det får dig att gå in så mycket mer jobbet och ditt skådespelande. Det är som att ha din egna personliga skådespelar lektion.


Lockas du mer till omtänksamma typer av killar eller föredrar du den coolare, läder-jackor typen som inte säger så mycket?

Jag vet att många tjejer ofta går för dem coola killarna men jag gillar inte sånt. Jag skulle hellre gå för en nördigare kille som är mer enkelt och inte gillar massa coola spel och som du bara kan vara dig själv med. Jag gillar killar som är intelligenta och har intressanta saker att säga om livet.


Du får svinga en pistol i filmen. Är det en del av att tuffa upp din image?

(Skrattar) Jag är inte säker på om folk någonsin kommer se mig som en badass tjej, men när det kommer till min karaktär så fick jag lära mig att hålla i en pistol och åtminstånde se ganska trovärdig ut fastän regisören ville inte att jag skulle se för professionell ut. 

Jag spelar en ung tjej som gör sin egen grej i världen och det handlade mest om attityd än någonting annat. I ville spela en karaktär som skulle få mig att känna mig obekväm och förrvirra mig lite. 



Denna intervjuv var otroligt lång så jag delade upp den lite. Jag publicerar den andra delen senare idag eller imorgon :)

Och samma sak gäller här, jag har översatt allt så om ni tar någon - ge denna blogg credit. 

/Filippa


Av Everyone Loves Selena Gomez - 24 september 2013 14:03

Rösta på Selena i årets MTV EMA som kommer hållas i Amsterdam den 10:e november.

http://uk.mtvema.com/artists/selena-gomez/pdxefl

 

Av Everyone Loves Selena Gomez - 24 september 2013 11:08

 

@selenagomez: To be great, learn from the greatest.

 

@selenagomez: But remember it's about quality not quantity.

   

 

@nolanfunk: Hmmm @selenagomez

 

@themisshapes: Come & Get It 😉 @versace_official @versace @selenagomez #versace #selenagomez #mfw #misshapes

 

@mirkoMDM: #DV with Selena Gomez at #versace dinner #palazzoversace #milan 

 

/Filippa

Vem är Selena Gomez?

Namn: Selena Marie Gomez

Född: 22 juli 1992 (22 år)

Familj: Mamma Mandy Teefey, pappa Ricardo Gomez

Syskon: Halvsystern Gracie Elliot Teefey

Civilstatus: Singel

Upptäcktes: I en talangshow när hon var 10 år gammal

Aktuell: Albumet "For You"

 

Site Info

Ägare: Lisa

Delägare: Antonia

Startades: 27 november 2011 (efter att bloggen raderats) 

Kontakt: lisa.wallander@live.com

anteelisabeth@hotmail,com

Kampanj: Bloggen hjälper till att stödja kampanjen "Find Madeleine McCann", vill du också göra det? Klicka här.

Webmaster: Cecilia Dahlgren

Kontakt

Kontakta oss på:

Mejl: lisa.wallander@live.com

anteelisabeth@hotmail.com

Kik: LisaWallander

antoniakesson

Instagram: @LisaWallander

@antoniakesson

Blogg: www.antoniakesson.devote.se

 

Madeleine McCann

 

Frågeruta

Vill du fråga mig något?

Vill du fråga något om Selena?

Vill du fråga något om bloggen?

Klicka på denna länk:

SELENAFOREVER-FRAGESIDA

Google translate

Omröstning

Hur länge har du läst bloggen?
 Sedan selena--gomez
 Sedan början av selenaforever
 Sedan väldigt nyligen
 I några år
 Ungefär ett år
 I några månader

Another Cinderella Story

          

Typ:  Film

Roll: Mary Santiago

Släpptes: 16 september 2008

Wizard Of Waverly Place

    

Typ: Serie 

Roll: Alex Russo

Kanal: Disney Channel

År: 2007 - 2011

Ramona & Beezus

           

Typ: Film

Roll: Beatrice "Beezus" Quimby

Släpptes: 23 juli 2010

Projekt Prinsessan

           

Typ: Film

Roll: Carter Mason

Släpptes: 26 juni 2009

Monte Carlo

    

Typ: Film

Roll: Grace Ann Bennet

Släpptes: 1 juli 2011

Hotell Transylvanien

       

Typ: Film

Roll: Mavis (röst)

Släpptes: 19 oktober 2012

Spring Breakers

       

Typ: Film

Roll: Faith

Släpps: 8 mars 2013

Feed The Dog

 

Typ: Film

Roll: Nina Pennington

Släpps: 2013

The Getaway

       

Typ: Film

Roll: "The Kid"

Släpps: 30 augusti 2013

The Wizards Return; Alex Vs. Alex

       

Typ: Film

Roll: Alex Russo

Släpps: 2013

"Selena Gomez"

    

Typ: Parfym

Namn: "Selena Gomez"

Släpptes: Maj 2012

Kiss & Tell

    

Typ: CD

Singlar: "Falling Down" och "Naturally"

Släpptes: 29 september 2009

A Year Without Rain

    

Typ: CD

Singlar: "Round & Round" och "A Year Without Rain"

Släpptes: 17 september 2010

 

When The Sun Goes Down

    

Typ: CD

Singlar: "Who Says", "Love You Like A Love Song", "Bang Bang Bang" och "Hit The Lights"

Släpptes: 28 juni 2011  

Stars Dance

     

Typ: CD

Singlar: "Come & Get It" och "Slow Down"

Släpps: 23 juli 2013

Länkar

Arkiv

Visitors

free counters

Sedan 2 september 2012

Källor vi använder oss av:


Skapa flashcards